Wesele z klasą - jak sprawić, by nasz ślub był niezapomniany
Wyjątkowy ślub, który na długo pozostanie w pamięci wszystkich gości – o tym marzy większość nowożeńców. Jednak organizacja ślubu i wesela to prawdziwe wyzwanie. Trzeba zaplanować każdy szczegół – od butonierki pana młodego i drużby, po bukiet panny młodej, dekorację przestrzeni, przez wybór weselnego menu, muzyki, a przede wszystkim miejsca, w którym odbędzie się uroczystość. Dlatego też coraz częściej pary decydują się na wynajęcie firmy, która zajmuje się organizacją ślubów i wesel. Pozwala to zaoszczędzić wiele czasu
i niepotrzebnych nerwów.
Wydawać by się mogło, że organizacja ślubu i wesela to jeden z najpiękniejszych momentów w naszym życiu. Tymczasem na forach ślubnych często możemy przeczytać, że to nie tylko wyczerpujące, ale i mocno stresujące przeżycie, które potrafi rzucić cień na ten wyjątkowy dzień. To m.in. dlatego przyszli nowożeńcy ostatecznie postanawiają wynająć firmę, której zadaniem jest organizacja ślubu i wesela krok po kroku.
Organizacja ślubu i wesela przez wedding plannera – coraz popularniejsza w Polsce
Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto w Polsce słyszał o konsultantach ślubnych. Historie, w których organizacja ślubu i wesela leżała w rękach innym osób niż młoda para, mogliśmy jedynie śledzić w amerykańskich komediach romantycznych. Wówczas sporo widzów traktowało to jako fanaberię. Jednak wraz z upływem czasu wielu przyszłych nowożeńców zmieniło podejście – pary oczekując na swój ślub, chciałyby, by ten dzień był wyjątkowy, uroczystość perfekcyjnie zaplanowana, a przyjęcie przygotowane w najmniejszych detalach. I tak Polacy zamiast tradycyjnych, hucznych zwyczajów weselnych, coraz częściej decydowali się na ślub w nieco skromniejszym, ale zachodnim stylu. Tak pomału narodził się w Polsce zawód wedding plannera, bez którego dziś znaczna część naszych rodaków nie wyobraża sobie organizacji ślubu i wesela.
Wedding planner – kim jest i jaka jest jego rola?
Wedding planner, czyli inaczej mówiąc konsultant ślubny, to osoba, dla której organizacja ślubu i wesela to chleb powszedni, gdyż zawodowo zajmuje się kompleksową obsługą uroczystości tej rangi. Nie jest to jednak, jak mylnie się niekiedy twierdzi, osoba odpowiedzialna wyłącznie za weselne dodatki. Wedding planner to ktoś znacznie więcej. Z pewnością każdy, kto oglądał słynny niegdyś serial „Przyjaciele”, pamięta, kiedy mająca wkrótce poślubić Mike’a, Phoebe Buffay, niespodziewanie zrezygnowała z usług ślubnych znanej ze swojego zamiłowania do perfekcji - Monici Geller. Setki telefonów bez odpowiedzi, ludzie czekający na decyzje panny młodej, roztapiające się rzeźby lodowe, czy w końcu nieprzewidziana zamieć śnieżna i konieczność reorganizacji planu oraz miejsca wesela, sprawiły, że Phoebe szybko pożałowała swojej decyzji, a Monica po przyjacielsku na nowo przyjęła rolę wedding plannerki, z której, jak pamiętamy, wywiązała się wyśmienicie. Tak też jest właśnie z konsultantami ślubnymi. Ich rola nie polega wyłącznie na wybieraniu dekoracji, choć ci, dla których organizacja ślubu i wesela to codzienność, wiedzą, że to nie lada wyzwanie. A to przede wszystkim przeprowadzenie przyszłej pary młodej przez szereg formalności ślubnych od wyboru miejsca i motywu przewodniego imprezy, po sprawdzonych podwykonawców - fotografa, kamerzysty, oprawy muzycznej, fryzjera, garderoby ślubnej, czy bufetu. Jednym słowem wedding planner to osoba z pasją, która nie tylko kocha to co robi, ale przede wszystkim łączy w sobie duże umiejętności logistyczne i wyobraźnię.
I pamiętajcie, każde przyjęcie weselne może być niepowtarzalne, ale nie każde zachwyca!
My jesteśmy od tego, aby to właśnie Wasz ślub był bajkowy.
Jeśli więc jesteście na etapie przygotowań i marzycie o niezapomnianej, pełnej magii i uroku uroczystości, zapraszamy do kontaktu. Sprawimy, że najważniejszy dzień waszego życia stanie się jednocześnie tym najpiękniejszym.